Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

Přejezdy: Sušíce, Keply, Železná Ruda, Špičák, Hartmanice, Žichovice
Najeto: 167 km
Nastoupáno: 5814 m

Bydlíme skoro na Šumavě, máme sjetých pár jejích kopečků, máme sjety skoro všechny řeky a říčky v Čechách, ale nejvyšší kopec Šumavy - Velký Javor jsme nějak opomněli. Minulý týden jsme potrénovali na Králi Šumavy a tenhle víkend jsme se rozhodli pokořit nejvyšší vrchol šumavských hvozdů - Gr.Arber. Plán zněl jasně: První den na Javor a šup zpět do Čech, vyspat se na Špičáku a přes Pancíř zpět domů. Člověk míní, ale realita pak tomu dává zabrat. Trasu nahoru na Šumavu jsme si naplánovali tentokrát jinudy. Do Sušice při řece to je rutina(na Letišti super rizoto), ale odtud první změna, žádná asfaltová cyklostezka do Dlouhé Vsi, ale pěkně přes úpatí Svatoboru do Petrovic, odtud na Keply a přes Hůrku jsme měli sjet do Ž.Rudy. Jenže admina na Hůrce napadla myšlenka, která mu zřejmě zachránila život. Nepojedeme dneska na Javor, vezmeme to po žlutý nahoru na Pancíř (1214m)a Javor si podáme až zítra. Jak řekli, tak našlapali. Krásnou přírodou jsme dorazili na Pancíř, dali si malé pivko, koukli po okolí, zamávali Javoru, že zítra ahoj a v poklidu sjeli na Špičák, kde jsme se ubytovali. Admina napadla ještě jedna myšlenka, že ten výlet je docela náročnej, tak že Sísu odmění pravou Thajskou masáží. Hned vedle v penzionu je nabízeli, tak proč ne. Sísa spokojená, admin se na masáži cítil jak ve středověku na lámacím kole. Přežil a nelitoval. Druhý den měla být idylka. Vyšlápnout na Velký Javor (1456m), dát si nahoře rohlík s paštikou a pak frrrr, pěkně domů na guláš. Ráno jsme si přivstali a v 8 už jsme byli po snídani. Sjet do Bavorské Železné Rudy bylo příjemným rozcvičením. Stoupání do Brennes už bylo záživnější. Tam admin prokázal jazykové vlohy a díky komunikaci s místními domorodci jsme našli docela sjízdnou trasu na vrchol (3x jsme museli tlačit). Nahoře bylo docela dost lidí. Skalnaté výběžky zdolávali jen ty fyzicky zdatnější a admin neváhal lézt po skalách se svým milovaným kolem, aby se spolu mohli všude zvěčnit. Bylo mu příjemný vidět a slyšet obdivné komentáře unavených turistů a hlavně turistek. Jenom Sísa si klepala na čelo. Ta si kolo nechala zamčené u výstupu z lanovky. Adminovi začala haprovat GPS a tak dal na radu českého turisty z Kolince, že je lepší jet dolů druhou stranou, kolem malého javorského jezera. Admin neváhal, poslal Sísu aby taky vynesla kolo na vrchol a pak se spolu spustili zpět dolů, druhou stranou. Napřed pohoda, ale počase trochu obavy, že jsme nějak moc v reichu a jezero nikde. Dokud byla šotolina, tak to šlo, ta se ale proměnila ve vyschlé řečiště, plné kamenů a Sísa začala trochu protestovat. Uklidnila jí až hladina malého javorského jezera. Klid netrval dlouho, protože od jezera jsme museli vystoupat zpět do Brennes docela náročným stoupáním a navíc bylo dost hodin, rohlíky už nebyly, eura jsme neměli a slunce pálilo. Admin už asi potisící proklel turistu z Kolince a silou vůle jsme dojeli zpět do ČR. Hned v prvním kiosku malý pivo a nohy na stůl (po zbytečně "najetých" 20km zaslouženě). Po silnici jsme pak vyšlapali na Špičák do hospody na polívku. Ze Špičáku jsme se nechali vyvézt lanovkou na Hofmanky a odtud jsme po žluté (tak jako včera nahoru) sjeli směrem Hůrka. Velké překvapení a docela náhoda nás čekala v restauraci Rovina. Tam jsme potkali Lukáše Pavelců, ve slušivé košilce GasGas, který si tam krátil dlouhé sobotní odpoledne a po oku sledoval procházející kobry. Jeden Birell a čekal nás hodně příjemnej sjezd až do Sušice. A na Santosu zase náhoda. Většina lidí v plavkách, ale u jednoho stolu postava celá zabalená ve fáči jak mumie. Podle hlasu jsme poznali, že to je Jirka Marc. Vysvětlil nám, že minulej tejden se jel svézt na MČR do Dlouhý Loučky a z nevinnýho pádu na lavici si odnesl zlomenou kličku a zápěstí. Ale že to bude za 4 týdny zase na krosku v pohodě, nás uklidnilo. Pak už jsme bez překvapení dojeli až do Horažďovic.
Shrnutí: Tyhle trasy nikomu nedoporučujeme. Možná ta nahoru přes Keply, Pancíř na Špičák je vhodná, ale druhý den doporučjeme maximálně cestu na Javor. Cesta z vrcholu dolů je dobrá pro rybáře, který by si chtěli zalovit v malým javorským jezeře. Každopádně my jsme zdolali další velkou metu a nad nastoupanýma metrama a ujetýma km jsme docela zírali.
1.den:
najeto 62km, nastoupáno 2644m
záznam trasy:
6.6.2014 Horažďovice Předměstí - Pancíř - Špičák
2.den:
najeto 104km, nastoupáno 3170m
záznam trasy:
7.6.2014 Špičák - Velký Javor - Horažďovice Předměstí

Stáhnout trasu: Pancir-Velky_Javor.kml, Pancir-Velky_Javor.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!