Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

Přejezdy: Horažďovice, Katovice, Strakonice, Sudoměř, Ražice, Protivín
Najeto: 54 km
Nastoupáno: 535 m

Společný cyklovýlet jsme uspořádali v sobotu, 27.8.. Krásné počasí, kola promazaná,....cíl byl jasný. Přes Strakonice do Sudoměře, kde má mohylu Jan Žižka z Trocnova, jako památku na vítěznou bitvu husitů v těchto místech proti Železným pánům. Z památného místa po turistické zpět na silnici a poté do Protivína, do pivovaru, do zahradní restaurace Belveder, na vychlazený a skvěle chutnající mok přímo od zdroje - pivo Platan! Vše plánoval admin, takže to byla záruka, že vše půjde jako po drátku. Startujeme v 9:30 ze starého silničního mostu přes řeku Otavu v Horažďovicích. Sjíždíme se všichni včas. Honza s Ájou, admin, Petr s Libčou, Jana s Jardou a Láďa. Při řece, po turistické červené jedeme směr Kozlov. Říká se, že popálení od kopřiv v sobotu dopoledne je nejzdravější a tak se toho držíme a necháme šlehat kopřivy naše holenní kosti co to dá. Nejvíc se toho asi držela Libča. Přijíždíme do Hoštic. Petr jede dál, ale houfně jej vracím zpět, na zastávku v krásném kempu v Hošticích. Každý si dá Birella, protože ujetých 6km začínáme v nohách pociťovat. Za hodinu jedeme dál. Zvedáme kotvy, abychom ale opět zakotvili, protože Jarda má defekt na kole a nezbývá než výměna duše. To je pro šikovné ruce Petra a Jardy otázka pár minut. Opět terénem, krásnou přírodou přes Poříčí a kolem Žižkova mostu se vřítíme do Katovic, kde obléháme stánek s nejlepší zmrzlinou široko daleko. Honza s Láďou nám mezitím drží místo v hospodě U Vondrášků. Malý Biller a admin si už klepe na hodinky....už je čas! Jedeme dál! Přes Pracejovice po cyklostezce do Strakonic a opět zastávka. Tentokrát ve Strakonicích v Podskalí na Ostrově. Někdo si dá párek v rohlíku, někdo nic, s vidinou adminem vychváleného jídla v Protivíně. S přibývajícími kilometry prodlužujeme zastávky. Je to výlet, žádné závody a my si to chceme užít se vším všudy, když už jsme se sešli. Projíždíme Strakonice a po schodech ke kostelu, kolem hřbitova pokračujeme směr Čejetice. Za Strakonicema admin zjišťuje problém s pláštěm a aby mu nebouchnul, upoští přední kolo na 0,2KPa. Nasazujeme ostřejší tempo, protože ze zadu se k nám přibližuje Sísa, která kvůli pracovním povinnostem s námi nemohla startovat v 9:30. Dojíždí nás v Čejeticích. Do Sudoměře přijíždíme a míříme k místnímu výčepu. Protivín nemůže být daleko, když tady točí Platan. První a poslední krizi zde prožívá Jarda, Jana ho konější. Janu zase konější Petr a dává jí hroznový cukr, aby zahnala alespoň trochu pocit hladu. Jsme v Sudoměři, tak mohylu minout nesmíme. Poctivě došlapeme až k památníku a uděláme několik památných fotek. Bažinou, polem, loukou, lesem se vracíme zpět na silnici. Před Ražicemi potkáváme dalšího účastníka zájezdu. Dino! Náš řecký kamarád si právě koupil v Písku kolo, aby se mohl zúčastnit našeho výletu. Dříve to nestihl, ale i těch posledních cca 15km a hlavně ten pivovar za to jistě bude stát! Poslední 3km jsou pro krizové pro Alču. Nakonec i ona to zvládá a my slavnostně jedeme nádhernou platanovou alejí k pivovaru. Jazyky drhnou o přední kolo, chuťové buňky vysílají signál do nosu, aby větřil pečínku!....Honza chytá za kliku do zahradní restaurace...co to, nějak se zadrhly vrátka! Že by nebylo namazáno? Kdepak...jeden jediný den v roce má restaurace Belveder zavřeno! Tímto dnem jsou Městské slavnosti, které letos připadly na 27.8.. Admin se nenápadně vzdaluje poprávu rozzuřenému pelotonu hladových, unavený, žížnivých a hlavně zklamaných cyklistek a cyklistů. Místo krásné zahradní pivovarské restaurace, sedíme na rozpáleném dvorku v jedné z protivínských restaurací. Nálada se postupně zlepšuje, sranda je, ale kaňku na tomhle výletu to nesmázne. Ujeli jsme 54km a protože dost z nás je dnes na kole poprvé, jedeme domů vlakem zpět v 17:30. Admin se všem výletníkům omlouvá! K této politováníhodné situaci dochází jednou za deset let a tak dluží každému ze zúčastněných Platana....v pivovarské restauraci! Takže příště musíte opět s ním.
Díky za super den všem a zase někdy ve více lidech se těšíme!
Záznam trasy:

Stáhnout trasu: Pivovar_Platan_Protivin.kml, Pivovar_Platan_Protivin.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!