Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

← Přehled cyklovýletů

Na kole podél řeky Bečvy + Radhošť

Datum: 19.7.2017 - 20.7.2017
Přejezdy: Radhošť, Rožnov, Valašské Meziříčí, Teplice nad Bečvou, Hranice, Lipník nad Bečv
Najeto: 143 km
Nastoupáno: 1073 m

Pramen Bečvy je pro cyklistu v hodně náročném terénu, ale jak jsme psali na konci cyklovýletu Beskydy TOUR 2017, tak jsme to včera úspěšně zvládli a dnes můžeme v klidu pokračovat při řece Bečvě dál. Admin měl v původním plánu zdolat jednu z dominant Beskyd - Radhošť, ale jeho hlava už říkala neeee! Říkat ale mohla co chtěla, hlavní slovo měla opět Sísa a na její rázné ANO, byl plán jasný. Když už tu jsme, vyšlapeme na 1129m vysokou horu Radhošť.
Vydatná snídaně před kostelem v Horní Bečvě, kde právě probíhala mše, která  pro nás asi měla být povzbuzením. Když tedy na Radhošť, tak admin chce přes Pustevny, protože na ČT2 v Panorama se mu vždy líbila místní roubenka. Dohodnuto, bříška plný, jde se na to. Zpočátku pohoda, za chvilku přituhuje a po 5km už nemluvíme, jen koukáme metr před sebe a šlapeme. Občas nás míjí auta a posádky vozů si klepou na čela. My se však nevzdáváme a s velkou chutí si po více než hodinovém prudkém stoupání dáváme malé pivko na Pustevnách. Je 10 dopoledne a začínají se sjíždět turisté. Na kolech tu jsme sami. Fotka u krásné roubenky adminovi bohužel nevyšla, vedle probíhá stavba čehosi a tak fotku má admin jen zdálky. Z Pusteven na Radhošť vede šotolinová cesta, s krátkými, ale o to prudšími sjezdy a výjezdy. Stavíme u sochy Radegast a děláme památné foto. Pokud sem totiž pojedeme na kole příště, zřejmě to bude elektrokolo. Výhled z Radhoště je krásný. Stejně tak krásná je kaple Cyrila a Metoděje.
Pokocháme, odpočneme a hurá dolu po žluté k cyklostezce. Opět má výhodu admin, který se veze, ale Sísa raději tlačí. Sjezd do Rožnova je odměnou za dopolední námahu. V Rožnově u řeky Bečvy si dáváme oběd v příjemné Hospůdce U Jasana. Následuje pohodlná jízda po cyklostezce při Bečvě, přes Zubří, Valašské Meziříčí,... V obci Ústí přepadá admina krize a odmítá jet dál. Proto objednáváme v nedalekých lázeňském městě Teplice nad Bečvou ubytování a večer relaxujeme v lázních.
První den jsme najeli 75km.
V místní hotelu Diana pro nás mají pochopení a druhý den nám přichystají snídani už v 6:45. Sísa má ráda vydatnou snídani, adminovi po ránu nechutná a tak se spokojí s čajem. Čeká nás nejlehčí cesta. Hned prvních 25km tomu napoví, protože je zdoláme za necelou hodinu. Jsme v Přerově a amin si dává polévku v místním bufetu. Abychom to neměli zas tak jednoduchý, volíme z Přerova turistickou červenou, která vede v těsné blízkosti až k soutoku Bečvy s Moravou. Na soutoku se loučíme s Bečvou a zdravíme řeku Moravu, která nám dělala společnost při loňské dovolené.
Po cyklostezce se vracíme zpět do Olomouce. Je vedro a my jsme rádi, že se na nádraží můžeme osvěžit vychlazeným Budvárkem.
Dovolená to byla aktivní, poznávací, občas náročná, ale opět nádherná!! Přestože je sever Moravy průmyslový, tak i ten má něco do sebe a vyplatí se jej navštívit a poznat místní kraj. Beskydy nám učarovaly, krásné hory!
Ve 14:21 odjíždíme z Olomouce a v 18:51 jsme zpět doma.
Druhý den jsme najeli 68km.
Při řece Bečvě jsme najeli celkem 143km.
Záznam trasy:
1.den - Na kole podél řeky Bečvy + Radhošť

Stáhnout trasu: Na-kole-podel-reky-Becvy---Radhost.kml, Na kole podel reky Becvy + Radhost.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!