Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

← Přehled cyklovýletů

Na kole podél řeky Labe

Datum: 23.7.2018 - 26.7.2018
Přejezdy: Vrchlabí, Špindlerův Mlýn, Hostinné, Jaroměř, Hradec Králové, Pardubice, Poděbra
Najeto: 335 km
Nastoupáno: 3330 m

Vyrazit na kole podél naší největší řeky jsme stále odkládali. Krkonoše nás lákaly, ale cesta dál nás odrazovala. Nakonec jsme se rozhodli v roce 2018, že si uděláme dovolenou právě po boku Labe.
Jak je naším zvykem, opět jsme se dopravili na start pomocí vlaku. Odjezd v časných ranních hodinách dává možnost vidět krásné panormata s vycházejícím sluncem, takže hurá směr Krkonoše.
Kolem poledne jsme dojeli do Vrchlabí. Nejprve jsme se ubytovali v penzionu, kde jsme měli strávit první noc a hned na kola a vzhůru směr Špindlerův Mlýn přes Labskou a Bedřichov. Ve Špindlu jsme si koupili ski pass a nechali se vyvézt na Medvědín. Odtud už pěkně kolmo až k Labské boudě. V tu dobu, kdy jsme šplhali nahoru jsme byli s koly jediní. Ostatní jeli autobusem, případně měli elektorkolo nebo šli pěšky. U Labské boudy jsme zjistili, že na kole se k pramenu Labe nesmí, takže cca kilometr k pramenu Labe došel po svých admin, aby udělal památné foto a pak hezky rychle zpět za Sísou, která hlídalal naše kola. Admin se občerstvil pivem s příznačným jménem Paroháč, nevalné chuti, ale osvěžilo. Zpět nás čekal výjezd k Harrachovým kamenům, poté sjezd přes Horní Mísečky do Špinldu.
Opět jsme využili přítomnost v Krkonoších a vyvezli se lanovkou Svatý Petr na Planinu. Z Planiny jsme si užili sjezd až do Vrchlabí, kde jsem v první hiospůdce zchladili brzdy a také sebe.
1. den jsme najeli 56km, nastoupali 1796m.

2. den jsme se zbalili brzo ráno, naložili věci na kola a pomaličku vyrazili směr Hostinné, Dvůr Králové, Jaroměř a Hradec Králové. Z Hradce do Pardubic nevede cyklostezka, takže to byl nejhorší úsek celého výletu. V Pardubicích na náplavce jsem využili občerstvení a dali si kachničku se zelím. Bez knedlíků, protože po těch se nám šlape špatně. Z Pardubic už je to jen kousek do Přelouče, kde jsme si objednali další noc v pensionu u nádraží.
2. den jsme najeli 121km, nastoupali 511m.

3.den jsme začali snídaní před místním Penny marketem. Lehká snídaně, projížďka po Přelouči a vzhůru směr stáje Kladruby, Týnec nad Labem, slaná dršťková v Kolíne v místním bufetu a dál přes Poděbrady, Nymburk do Čelákovic. Zde se začli objevovat vystajlovaní cyklisté a my jsme vnímali blízkost Prahy. Po odpolední svačině u sympatické obsluhy v čelákovické zahradní kolonii jsem přes Brandýs, Kostelec a Neratovice dojeli do Mělníka, kde jsme se rozhodli dnešní putování ukončit. Večeři jsme si dali v pěkné zahradní pizzerii Piranha, kde točili strakonické pivo.
3. den jsme najeli 127km, nastoupali 892m.

4.den jsme se rozhodli, že dojedeme posledních cca 30km do Roudnice na Labem a labské putování letos ukončíme. Dcera nám hlídala našeho čtyřnohého parťáka a zvěstovala o jeho stesku. Když už odmítal i žrát, naše rozhodnutí bylo jasné. Rychle zpět. Takže sportovním tempem jsme dojeli kolem račického kanálu do Roudnice nad Labem a odtud opět vlakem zpět domů.
4. den jsme najeli 31km, nastoupali 131m.

Celkem jsme najeli 335km, nastoupali 1330m.

Na Labe se určite ještě vrátíme, dojet zbývající část a spojíme to s prohlídkou Českého Švýcarska.

Záznam z trasy:
Na kole podél řeky Labe - 1.den
Na kole podél řeky Labe - 2.den
Na kole podél řeky Labe - 3.den
Na kole podél řeky Labe - 4.den

Stáhnout trasu: 2018_Na_kole_podel_reky_Labe.kml, 2018_Na_kole_podel_reky_Labe.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!