Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

← Přehled cyklovýletů

Na kole podél řeky Sázavy

Datum: 14.6.2013 - 15.6.2013
Přejezdy: Žďár nad Sázavou, Havlíčkův Brod, Ledeč nad Sázavou, Český Šternberk,Davle,Praha
Najeto: 212 km
Nastoupáno: 3418 m

Pátou řekou sjetou na kole se stala Sázava. Letos to byl pro Sísu a admina první vícedenní výlet. S kolama sice natěžko, se spacákama a karimatkou, ale to byla jen pojistka, kdybychom nedojeli někam do penzionu. Rozhodli jsme se Sázavu opravdu užít, takže jsme zvolili spaní v penzionech se sprchou a pořádnou postelí. Vyrazili jsme vlakem, ve čtvrtek 13.6.2013 ve 13:06hod z Horažďovic Předměstí do Ždírce nad Doubravou. Přestupovali jsme v Jihlavě a pak ještě v Havlíčkově Brodě. Do Ždírce jsme dojeli v 19:15. Po vyndání kol z vlaku se objevil první problém. Protože jsme jeli letos poprvé "na těžko", admin podcenil tlak v pneumatikách, takže zadní kolo s batohama a adminem jelo skoro po ráfku. Naštestí v nedalekém pneuservisu zřejmě pracují na dvě směny a v tuhle pozdní hodinu pneu dofoukali. Pak už zbývala maličkost, vystoupat na kolech skrz Krucemburk do Škrdlovic, kde jsme měli objednán nocleh v penzionu Dářko. Opět to byl docela šok, jaký je rozdíl jet s kolem bez batohů a jak člověk musí zabrat, veze-li si s sebou "bydlení". Zabrali jsme a 13km jsme zvládli do 20:00hod, takže jsme stihli i kuchaře.

1.den :
Ráno v 7:00 jsme vyrazili z penzionu Velké Dářko (spokojenost s noclehem) vstříc "splutí" řeky Sázavy na kole.
Počasí bylo celý den proměnlivé. Ráno nás probudilo sluníčko, ale hned po sjezdu k rybníku Velké Dářko zesílil vítr a nebe se začalo zatahovat. Cesta do Žďáru nad Sázavou utíkala lesní cestou, 2km před Žárem se změnila v novou asfaltovou cyklostezku skrz celý Žďár až do obce Hamry. do Havlíčkova Brodu jsme ale před polednem přijeli v pláštěnkách, mokří a špinavý od vysoké trávy. Oběd jsme si dali v útulné restauraci "U zlodějky", kde kromě dobrého jídla točili také plzeňské pivo z tanků! Z Havlíčkova Brodu jsme jeli po červené turistické stezce povětšinou lesní pěšinou nebo polní cestou. Za zmínku stojí úsek mezi Světlou nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou - Stvořidla. Zde jsme si užili krásnou lesní pěšinu, občas jsme museli kola přenášetm, ale krásný technický úsek. Zejména admin si to užíval a dokonce se 2x proletěl přes řidítka. Navštívili jsme Sluneční zátoku s pamětní deskou J.Foglara. Sísa čekala mnohem příjemnější prostředí, místo stanového táboru jsme viděli spíše chátrající velké dřevěné budovy.
V Ledči nad Sázavou jsme povečeřeli v restauraci Kaskáda a zároveň si odtud telefonicky zamluvili nocleh v penzionu Na Sázavě ve Vlastějovicích. Nahlásili jsme, že tam budeme mezi půl až osmou hodinou. To jsme ale netušili, že nás čeká ještě hodně výživných a náročných 20km na závěr. V obci Hamry jsme místo po červené jeli po modré a ta nás lesní cestou vynesla hodně vysoko nad řeku. Z obce Zahájí jsme pak už sjížděli zpět k řece po asfaltu až k dnešnímu cíli. Příjemní majitelé penzionu nás uvítali a penzion U Sázavy Vlastějovice můžeme jen doporučit!
najeto 105km
nastoupáno 1100m
doba jízdy 6hod53min

2.den :
V sobotu ráno v 7:30 jsme se rozloučili s majiteli penzionu U Sázavy ve Vlastějovicích a vyrazili směr Zruč nad Sázavou, kde jsme měli v plánu posnídat a najít cykloservis, aby opravili Sísi rozbitý přesmykovač. Ve Zruči jsme sjeli k řece a marně hledali bufet nebo obchod s potravinami. Až od místních obyvatel jsme se dozvěděli, že nahoře na kopci mají Penny a Tesco markety. Kousek odtud byl i cykloservis, kde nejenže opravili Síse přehazovačku, ale také poradili kudy tudy, protože podle našich naplánovaných map prý jet nelze, že to jsou neprůjezdné trasy.
Ze Zruče až do Brtnice jsme jeli po asfaltové Posázavské cyklotrase. Kousek červené turistické trasy jsme si užili jen pár kilometrů před Českým Šternberkem. Kolem hladomorny a hradu jsme sjeli k řece, kde jsme poobědvali. Ve 12:05 jsme nasedli na vyhlášený Posázavský pacifik a ten nás popovezl chatovým sídlištěm kolem Sázavy do obce Chocerady. Jízda stála za to, 5 tunelů, krásný výhled na řeku a její okolí.
Z Chocerad jsme jeli po cyklostezce převážně asfaltové až do Kamenného přívozu. Odtud vede pověstná turistická Posázavská stezka do Pikovic.
Stezka byla pro admina nádherná, pro Sísu s bolavým kolenem utrpení. Kořeny, kamení, schody, popadané stromy,....několikrát jsme museli kola vynášet do stráně nebo ze stráně, ale vyhlídka na řeku za to stála. Do Davle jsme dorazili v 18:30, povečeřeli v nádražní restauraci a v 19:27 opět vlakem přesun na nádraží Bráník. Odtud po přažské cyklostezce jsme přejeli na Smíchovské nádraží, odkud nám odjížděl ve 21:23 rychlík směr Plzeň. Z Plzně odjezd vlakem ve 22:57 a ve 24:00 už jsme byli zpět doma.
Sázava je krásná řeka, krásná příroda, ale vzhledem k její blízkosti u Prahy je plná chatařů, trampů a turistů. My jsem jich zas tolik nepotkali, ale v lěté to musí být jak v mraveništi. Takže příště až zase budeme Sázavu sjíždět, tak to bude na jaře, na podzim nebo až bude pršet.
najeto 95km
nastoupáno 2318m
doba jízdy 6hod15min

Záznam trasy Na kole podél řeky Sázavy, tak jak je zaznamenala GPS :
0.den :
1.den :
2.den :

Stáhnout trasu: Sazava.kml, Sazava.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!